زمان مناسب برای راه اندازی سایت

زمان مناسب برای راه اندازی سایت
زمان مناسب برای راه اندازی سایت

یکی از نکات مهم برای موفقیت در کسب و کار های امروزی زمان مناسب برای راه اندازی سایت هست. احتمالا برای هر کسی که کسب و کار تازه‌ای رو شروع کرده این سوالات پیش اومده:

– کِی باید سایت بزنم؟
– اصلا سایت زدن مهمه؟
– برای سایت زدن کی باید شروع کنم؟!
– از الان که لازم نیست به فکر سایت باشم؟!

و پاسخ درستی براش پیدا نکرده. خیلی ها فکر می‌کنن چون کسب و کارشون رو تازه شروع کردن نیازی نیست فعلا سایت راه اندازی کنن و باید صبر کنن تا موقعی که کارشون بگیره. اما این یه اشتباه بزرگ و یه باور غلطه!
توی این پست میخوام با دلایل منطقی بهتون نشون بدم که اگه همون اول کار وب سایتتون رو راه اندازی کنید چقدر به نفع شماست و چقدر می تونه به پیشرفت کارتون کمک کنه. پس با شاهین وب همراه باشید …

 

راه اندازی سایت

ذهنیت درست درباره راه اندازی سایت

راه اندازی سایت در ظاهر شاید کار ساده‌ای به نظر بیاد، اما در واقعیت اینطور نیست! واقعیت اینه که یک سایت زمانی برای شما مفید خواهد بود که حرفه‌ای باشه و به مرحله‌ی بهره برداری و سود دهی برسه و شما بتونید از طریق سایت کسب درآمد کنید. اگر غیر از این باشه و وبسایت شما مبتدی و غیر حرفه‌ای باشه و نتونه سودی بهتون برسونه، بهتره که اصلا راه اندازی نکنید، چون فقط وقت و هزینه شما رو هدر میده و تمرکز شما رو از مسیر اصلیتون منحرف میکنه.

برای اینکه بتونید یک سایت حرفه‌ای راه اندازی کنید تا به مرحله‌ی بهره برداری و سود دهی برسه، باید کار های زیادی انجام بدید که در ادامه همه‌ی این کار ها رو بهتون میگیم و تمام این کار ها چندین ماه طول می‌کشه. پس بهتره ذهنیتتون رو تغییر بدید و به کسب و کار آنلاین نگاه حرفه‌ای داشته باشید، در غیر این صورت بهتره وب سایت داشتن رو کلا از فکرتون بیرون کنید.

برای اینکه نسبت به راه اندازی سایت و کسب و کار آنلاین ذهنیت درستی داشته باشید و بهتون ثابت بشه چرا باید وب سایت رو در ابتدای کارتون راه اندازی کنید، به فرآیند راه اندازی سایت تا رسیدن به نقطه‌ی بهره برداری، یک نگاه کلی میندازیم و بیشتر باهاش آشنا میشیم.

 

فرآیند راه اندازی سایت

نگاهی کلی به فرآیند راه اندازی سایت

۱ – انتخاب طراح سایت حرفه ای و مطمئن

در ابتدا باید یک طراح سایت کاربلد و مورد اعتماد پیدا کنید تا بتونید طراحی سایتتون رو بهش بسپارید. میشه گفت این مرحله مهم ترین مرحله برای راه اندازی سایت هست، چرا که اگر برای طراحی سایت شخص یا تیم اشتباهی رو انتخاب کنید، قطعا از پس ایجاد یک وب سایت حرفه‌ای که قابلیت بهره برداری داشته باشه بر نمیان و فقط زمان و انرژی و هزینه شما هدر خواهد شد. پس توی این مرحله خیلی دقت کنید، خیلی تحقیق کنید، حتما نمونه کار های قبلی هر طراح رو با دقت بررسی کنید و اصلا دنبال طراح ارزان قیمت نباشید، چون طراحی سایت در سطح حرفه‌ای کار ارزان قیمتی نیست و شما باید این موضوع رو به خوبی درک کنید.

در صورتی که موفق بشید با طراح سایت قابل اعتماد و با تجربه‌ای همکاری کنید، مراحل راه اندازی سایت آغاز میشه و این مراحل تا زمانی که وب سایت شما مطابق با نظرتون آماده بشه، حداقل چند هفته تا چند ماه زمان بر خواهد بود.

 

۲ – تولید محتوا برای وبسایت

بعد از اینکه وبسایت آماده شد، باید برید سراغ تولید محتوا و مدت زمانی رو هم صرف این کار بکنید. زمان لازم برای تولید محتوا بستگی به نوع کسب و کار و تعداد نیرویی که قراره این کار رو انجام بدن داره. به عنوان مثال ممکنه شما خودتون به تنهایی برای سایت محتوا تولید کنید که در این صورت زمان زیادی لازمه و یا ممکنه این کار رو به یک تیم چند نفره بسپرید که قطعا سریعتر کار پیش میره.

البته تولید محتوا کاری نیست که یکبار برای همیشه انجام بشه، در اکثر وب سایت ها تولید محتوا به طور پیوسته انجام میشه و تقریبا همیشه لازمه که محتوای جدید وارد سایت بشه، مثل سایت های خبری یا آموزشی. اما در بعضی از سایت ها مثل فروشگاه های آنلاین کوچیک یا سایت های شرکتی، اکثر محتوای سایت که از ابتدا مشخص هست در یک مرحله وارد سایت شده و چند وقت یکبار هم محتوای جدیدی بهش اضافه میشه.

 

سئوی سایت و کسب رتبه در گوگل

۳ – سئوی سایت و کسب رتبه در گوگل

بعد از طراحی سایت و وارد کردن محتوا، وبسایت شما تقریبا آماده‌اس تا وارد میدان رقابت بشه و بتونه کسب رتبه کنه تا توی نتایج جستجو های گوگل در رتبه های بالایی به کاربران نمایش داده بشه. در واقع شما از اینجا به بعد وارد مرحله‌ی ” سئو و بهینه سازی ” خواهید شد. سئو مجموع کار هاییه که منجر به کسب رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل میشه و وب سایت شما رو به درآمد و باردهی میرسونه.

برای کسب رتبه و جایگاه مناسب توی گوگل ، هرچقدر هم که محتوای خوبی تولید کرده باشید باز هم به زمان احتیاج دارید. وقتی وبسایتی به تازگی راه اندازی میشه، چندین ماه طول می کشه تا توی موتور های جستجو جایگاه صفحات اول رو به دست بیاره و این مرحله طولانی ترین مرحله برای رسیدن به نقطه هدف و کسب درآمد مناسب از وب سایت هست.

البته مدت زمان گذر از این مرحله بستگی داره به اینکه چقدر روی یک سایت کار بشه و به اصطلاح سئوی خوبی داشته باشه، اما در بهترین حالت هم حداقل شش ماه زمان لازمه تا وب سایت شما به درآمد و بازدهی برسه و حداقل یک سال زمان لازمه تا اکثر صفحات و یا محصولات شما رتبه های اول رو بدست بیارن و این پیشرفت تا ابد ادامه خواهد داشت.

 

صرفه جویی در زمان و هزینه

با فرآیند کلی راه اندازی سایت آشنا شدیم و متوجه شدیم که برای داشتن یک سایت حرفه ای که برای کسب و کارمون مفید باشه، چقدر راه درازی در پیش داریم و در عرض چند روز نمیشه کسب و کار خودمون رو آنلاین کنیم. اما فقط این دلایل باعث نمیشه که بگیم بهتره از ابتدای کار به فکر وبسایت باشید، بلکه دلایل مهم تری هم وجود داره که این امر رو ضروری نشون میده.

وبسایت شما رو مجبور می‌کنه خیلی چیزها رو تغییر بدید. مثل کارت ویزیت ، لباس فرم ، تابلوی محل کار و … تا آدرس و لوگوی سایت رو بهشون اضافه کنید و رنگ و تم کلی برندتون رو در تمام بخش های کارتون اعمال کنید. این کار باعث میشه دوباره کاری کنید و هزینه های قبلی رو دوباره متحمل بشید. اگه از ابتدای فعالیتتون به فکر راه اندازی سایت باشید و همه این کار ها رو همزمان و در راستای فعالیت سایت انجام بدید، نیازی به این همه دوباره کاری و هزینه‌ی اضافی نیست.

 

مدیریت سایت

کسب تجربه های لازم برای مدیریت سایت

یکی دیگه از چالش های شما کسب تجربه لازم در زمینه مدیریت سایت هست. مدیریت سایت یعنی اینکه بتونید سیاست های درستی رو پیاده کنید تا وبسایتتون رشد کنه، یا اینکه یاد بگیرید با کاربر های سایت چطور رفتار کنید و کلی تجربه‌ی دیگه که به مرور زمان به دست میارید.

قطعا دوست ندارید زمانی که کسب و کارتون به جایگاه پایدار تری رسیده و روال کاری مشخصی پیدا کردید، با کلی تغییرات و تصمیمات جدید روبرو بشید و آزمون و خطا های مربوط به وبسایت که مختص ابتدای کار هست، در چنین شرایطی به رشد کسب و کارتون آسیب بزنه و هزینه‌ی این کار رو برای شما بیشتر از حد معمول کنه.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

اینها فقط چند مورد از دلایلی بود که نشون میده راه اندازی سایت از همان ابتدای کار به نفع ماست. پس حتما این کار رو انجام بدید تا همزمان با رشد کسب و کارتون، وب سایت هم رشد کنه تا زمانی که سرتون حسابی شلوغ شد، مشتریاتون با یه وبسایت آماتور و پر از ایراد روبرو نشن. همچنین می تونید از تجربه سایر افراد موفق که در زمینه کسب و کار آنلاین فعالیت دارند هم استفاده کنید تا بهتر تصمیم بگیرید که چه زمانی برای راه اندازی سایت مناسب هست.

امیدواریم توی این مقاله هم تونسته باشیم نکات ارزشمند و پر کاربردی رو به شما عزیزان منتقل کنیم و چراغ راه شما در این مسیر پر پیچ و خم باشیم. با تیم شاهین وب همراه باشید …

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *