الان دیگه همه چی اینترنتی شده!

الان دیگه همه چی اینترنتی شده!
اینترنت

آشنایی با ماهیت اینترنت

ماهیت اینترنت
همه‌ی ما از اینترنت استفاده می‌کنیم و به شکل های مختلفی باهاش سر و کار داریم ، پس شاید براتون جالب باشه اگه بدونید تقریبا تمام اینترنت رو وب سایت ها تشکیل میدن! توی این مقاله میخوایم درباره‌ی ماهیت اینترنت و وب سایت ها صحبت کنیم، چرا که برای ورود به دنیای اینترنت اولین چیزی که باید یاد بگیریم اینه که اصلا اینترنت چیه و از چی تشکیل میشه؟!

وب سایت ها

شما به خوبی می‌دونید که وقتی در موتور جستجوی گوگل مطلبی رو سرچ می‌کنید در واقع داخل سایت google.com هستید و یا برای خرید یک محصول باید وارد سایت اون فروشگاه بشید. وب سایت ها انواع مختلفی دارن و ما از هر کدوم به شکل متفاوتی استفاده می کنیم، اما چیزی که همیشه یکسانه اینه که برای استفاده از هر نوع خدمات آنلاین باید وارد وبسایت اون شرکت، فروشگاه، ارگان و غیره بشیم.

وب سایت ها و اپلیکیشن ها

اپلیکیشن ها

پس اپلیکیشن ها چی هستن؟ شاید براتون جالب باشه اگه بدونید حتی اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام ، تلگرام و … هم در بستر یک وب سایت ایجاد شدن و هسته مرکزی همشون یک وبسایت هست. به عنوان مثال اپلیکیشن اینستاگرام تمام دیتای خودش رو از وبسایتش یعنی instagram.com دریافت می‌کنه. البته ممکنه هر اپلیکیشنی از روش متفاوتی برای دیتای خودش استفاده کنه و همیشه اینطور نباشه برای همین صحبت درباره اپلیکیشن ها و انواع مختلفش نیاز به مقاله‌ی مجزا داره که حتما در پست های آینده بهش می پردازیم.

کنسول های گیم

جالب تر از همه این ها اینه که حتی گیم های آنلاینی که با پلی استیشن بازی می‌کنید هم به یک وبسایت متصل هستن و بینشون دیتای لازم رد و بدل میشه. برای همینه که دستگاهتون رو به اینترنت متصل می‌کنید. البته باید بدونید که خود محتوای بازی داخل وب سایت نیست اما پردازش اطلاعات کاربری و ارتباط با دیگر گیمر ها از طریق وبسایت اون بازی انجام میشه. هرچند که بعضی بازی ها هم وجود دارن که کاملا داخل یک وبسایت هستند و بصورت آنلاین میشه بازی کرد.

ورود به اینترنت

بنابر این تمام مدتی رو که از اینترنت استفاده می کنید ، در واقع داخل یک وب سایت هستید. بنابر این میتونیم این جمله رو بگیم که “تمام اینترنت رو وب سایت ها تشکیل میدن” و برای اینکه برند ما هم در اینترنت وجود داشته باشه ، یا باید از طریق وب سایت هایی مثل شبکه های اجتماعی اقدام کنیم و برای خودمون صفحه‌ای بسازیم، یا اینکه خودمون یک وبسایت ایجاد کنیم و محتوای خودمون رو داخلش منتشر کنیم.

 

تاثیر اینترنت در زندگی انسان ها

تاثیر اینترنت در زندگی انسان ها

ایجاد وبسایت ها توسط مشاغل

این روزا این جمله رو زیاد می‌شنوین که میگن ” الان دیگه همه چی اینترنتی شده! ” با توضیحاتی که بالاتر دادیم میشه گفت، این جمله به این معنیه که همه‌ی مشاغل و خدمات برای خودشون یک وبسایت ساختن تا از طریق اون بتونن با تمامی کاربران خودشون ارتباط برقرار کنن و محتوا یا خدماتشون رو به شکل راحت تر و بصورت آنلاین بهشون ارائه بدن، همچنین بتونن کاربران و مشتریان بیشتری رو به دست بیارن. پس اینترنت و وب سایت ها به توسعه‌ی یک برند یا شرکت کمک می کنن و ابزاری برای رشد سریع تر یک شغل هستند.

دقیقا مثل وب سایت شاهین وب که شما الان داخلش هستید و ما از این طریق خدمات خودمون رو به شما معرفی می کنیم.

ایجاد مشاغل توسط وبسایت ها

جالبه که دقیقا برعکس این قضیه هم اتفاق افتاده ، یعنی وبسایت ها هم تونستن شغل ایجاد کنن. شغل هایی که تا قبل از به وجود اومدن وب سایت ها اصلا وجود نداشتن. به عنوان مثال یک وبسایت برای تولید محتوای خودش نیاز به نویسنده و تولید کننده‌ی محتوا داره و یا برای مدیریت وبسایت (مخصوصا اگر کاربران زیادی داشته باشه) نیاز به چندین نفر ادمین داره که در وبسایت های بزرگ تعداد این نیرو ها به بیش از صد نفر میرسه.

اگه میگیم این شغل هارو وب سایت ها به وجود آوردن به خاطر اینه که تا قبل از به وجود اومدن وب سایت ها چنین شغل هایی اصلا وجود نداشتن. البته این مثال فقط یک نمونه از هزاران نمونه‌ی شغل هایی بود که توسط وب سایت ها به وجود اومده و قطعا شغل های بسیار زیادی هستند که با روی کار اومدن وب سایت ها متولد شدند.

جمع بندی و نتیجه گیری

احتمالا الان کاملا متوجه شدید که اینترنت از چه چیزی تشکیل شده و وب سایت ها چقدر مهم هستند. دونستن این نکات برای افرادی که قصد دارن به هر شکلی وارد دنیای اینترنت بشن لازم و ضروریه ، مخصوصا کسانی که قصد دارن کسب و کارشون رو آنلاین کنن و یک وبسایت ایجاد کنن، حتما باید اطلاعات خودشون رو توی این حوزه کامل کنن و با انواع وب سایت ها و کاربرد هاشون آشنا بشن.

وب سایت ها کاربرد های زیادی دارن و به دسته های مختلفی تقسیم میشن که ما اینجا قراره به تک تکشون بپردازیم. هرچیزی که درباره‌ی وبسایت ها لازمه بدونید رو ما بهتون میگیم. پس با ما همراه باشید…

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *