اهمیت و کاربرد وب سایت ها (بخش دوم)

اهمیت و کاربرد وب سایت ها (بخش دوم)
وب سایت

در پست قبلی درباره انواع وب سایت و اهمیتشون صحبت کردیم و بعضی از انواع وبسایت ها رو معرفی کردیم، اما از اونجایی که وبسایت ها انواع بسیار زیادی دارن لازم دونستیم که بخش دوم معرفی وب سایت ها رو هم تقدیمتون کنیم که در این بخش با انواع دیگه‌ای از وب سایت ها آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید …

 

وب سایت کافه و رستوران

 

وب سایت کافه و رستوران

سفارش آنلاین غذا

همونطور که گفتیم وب سایت ها بسیاری از کار ها رو برای ما آسون کردن و تونستن شغل ها و فعالیت های جدیدی رو ایجاد کنن. یکی از انواع بسیار جالب وب سایت ها، سایت های کافه و رستوران هستند. وبسایت ها تونستن امکان سفارش غذای آنلاین رو بوجود بیارن تا کاربرا بتونن از داخل منزل یا محل کار فقط در چند دقیقه غذای دلخواهشون رو از بین کلی غذا و رستوران مختلف انتخاب کنن و آنلاین درخواست بدن تا براشون ارسال بشه، اینجوری هم میتونن در عرض چند دقیقه تمام رستوران های اطرافشون رو بررسی کنن و هم میتونن فوری سفارش غذا بدن و وقتشون هدر نشه.

منوی آنلاین

نوع دیگه ای از سایت کافه و رستوران منو های آنلاین هستند که این روزا در بیشتر کافه ها و رستوران ها می بینید، به این صورت که یک بارکد روی میز قرار داره که با اسکن کردن اون توسط گوشی موبایل وارد سایت کافه میشید و منوی آنلاین کافه بهتون نمایش داده میشه. کافه ها و رستوران های پر طرفدار هم با ساخت وب سایت، منوی خودشون رو همراه با تصاویری از غذا‌ها و نوشیدنی ها و محیطی برای ارتباط با مشتری ها و جذب مشتری های بیشتر به نمایش میزارن.

 

وب سایت معرفی خدمات و نمونه کار

وب سایت معرفی خدمات و نمونه کار

یکی از انواع وب سایت ها که برای مشاغل مختلف بسیار پر کاربرد و حتی ضروریه ، سایت خدماتی هست که برای ارائه خدمات و نمایش نمونه کار های افراد استفاده میشه. برخی از این شغل ها که از وبسایت برای معرفی خدمات و نمونه کار هاشون استفاده می کنن عبارتند از:

  • عکاس ها
  • گرافیست ها
  • طراحان لباس
  • مزون ها
  • تتو آرتیست ها
  • ناخن کار ها
  • سالن های زیبایی
  • خیاطی های حرفه‌ای و …

این دسته از افراد با ایجاد وب سایت مهارت و خدماتی که ارائه میدن رو به افراد بیشتری معرفی می کنن و مشتریان بیشتری بدست میارن.

 

وب سایت شرکتی و خدماتی

وب سایت شرکتی و خدماتی

و اما می رسیم به یک نوع از وب سایت ها که بسیار پر کاربرد، ضروری و پر استفاده هست. سایت شرکتی از ضروریات هر شرکت هست و به نوعی شناسنامه اون شرکت محسوب میشه. شرکت های مهندسی ، بازرگانی ، خدماتی و سایر شرکت ها یک سایت یا چند وبسایت دارن که از طریق وب سایت با سایر شرکت ها و مشتری هاشون ارتباط برقرار می کنن. داشتن وبسایت حرفه‌ای به شرکت ها رسمیت می‌بخشه و باعث شناخته شدنشون تو کشورای خارجی میشه. شرکت های دیگه‌ای هم هستند که وب سایت باعث رونق کارشون میشه و ایجاد شغل می کنه، چند مورد رو اسم می بریم:

  • شرکت های خدماتی مثل تعمیرات و سرویس کولر گازی، پکیج، داکت اسپلیت، لوازم الکتریکی و سایر لوازمی که نیاز به سرویس و تعمیر پیدا می کنن.
  • شرکت های نظافتی و خدمات مجالس که برای افراد و مجالس، نیروی کار تامین می کنن تا خدماتی مثل نظافت، پذیرایی، پرستاری و سایر کارهاشون رو براشون انجام بدن.
  • شرکت های کاریابی که برای افراد جویای کار، شغل مناسب تامین می کنن و از این طریق کلی افراد بیکار مشغول به کار میشن.

کلی شرکت دیگه هم وجود داره که از طریق وبسایت کلی مشتری به دست میارن ، تا جایی که ناچار میشن کلی نیروی کار جدید اضافه کنن. بنابراین میتونیم بگیم که برای تمام شرکت ها حداقل یک وبسایت فعال نیاز ضروری هست.

 

وب سایت پزشکی و سلامتی

وب سایت پزشکی و سلامتی

سایت شخصی پزشک ها

سایت پزشکی یکی از پربازدید ترین نوع سایت هاست که علاوه بر افزایش مراجعه کننده برای پزشک ها، کلی ویژگی خوب هم برای بیماران بوجود میاره. خیلی از این سایت ها ، سایت شخصی پزشک ها و روانپزشک ها هستند که برای معرفی خود پزشک، نوع خدمات درمانی، شرایط خدمات درمانی و سوابق پزشک ساخته میشه و از این طریق بیماران با یک سرچ ساده در گوگل، کلی پزشک متخصص در زمینه‌ی مورد نیازشون پیدا میکنن.

مقالات پزشکی و درمانی

نوع دیگه‌ای از سایت های پزشکی وجود دارن که مرجع مطالب پزشکی هستند و با پست کردن مقالات پزشکی و درمانی به بیماران کمک می کنند که بسیاری از بیماری های کم خطر رو خودشون درمان کنن و یا با شناسایی علایمی که دارند، به بیماری خودشون پی ببرند و یا به هر شکل دیگه‌ای از مطالب مربوط به پزشکی و سلامتی مطلع بشن.

معرفی و دریافت نوبت پزشکان

بعضی از سایت های پزشکی هم هستند که دکتر های زیادی توی این سایت ها پروفایل دارند و افراد با مراجعه به این وب سایت ها میتونن پزشک دلخواه خودشون رو مطابق با نوع بیماری پیدا کنند و یا بصورت آنلاین نوبت ویزیت دریافت کنند و یا از طریق اطلاعات تماس اقدام به دریافت نوبت کنند، برخی از وبسایت هایی که مرجع مقالات پزشکی هستند در کنار انتشار مطالب پزشکی، سیستم معرفی پزشک و نوبت دهی آنلاین رو هم دارند.

سایت رسمی بیمارستان ها

بیمارستان ها و درمانگاه های خصوصی و دولتی هم به وب سایت نیاز دارند و از وبسایت ها برای خدماتی مثل نوبت دهی آنلاین، ارسال جواب آزمایشات و ارسال نسخه بیمار بصورت غیر حضوری استفاده می کنند.

 

وب سایت استارت آپ و معرفی محصول

وب سایت استارت آپ و معرفی محصول

نوعی از وب سایت ها هستند که صرفا برای معرفی یک پروژه یا یک محصول خاص ایجاد میشن و معمولا تک صفحه‌ای هستند و یا صفحات خیلی کمی دارند. یکی از حرفه‌ای ترین و اصلی ترین روش های استارت آپ ها برای معرفی ایده هاشون ، ساخت یک وبسایت مختص ایده ها و پروژه هاشون هست. در این نوع سایت ها با طراحی گرافیکی زیبا و مفهومی و با استفاده از تصاویر و نمودار ها، پروژه خودشون رو معرفی میکنن تا قابل فهم تر باشه و از طریق وب سایت بتونن پروژه خودشون رو در سطح بین المللی معرفی کنند.

همچنین افرادی که یک محصول خاص تولید کردن یا اختراعی رو به ثبت رسوندن برای معرفی محصولشون به تمام دنیا، لازمه که یک وبسایت برای اون محصول یا اختراع بسازن و توضیحات کاملی رو درباره ویژگی های محصول یا اختراعشون داخل سایت قرار بدن.

 

جمع بندی

توی بخش دومِ اهمیت و کاربرد وب سایت ها، با انواع دیگه‌ای از سایت ها آشنا شدید، اما باز هم وب سایت های زیادی هست که هنوز معرفی نکردیم، برای همین بخش سوم و آخرین بخش از این موضوع رو در پست بعدی تقدیمتون خواهیم کرد. همونطور که متوجه شدید وب سایت ها بیشتر از چیزی که فکرش رو بکنیم در زندگی انسان ها مهم هستند و خیلی از کار ها رو برای ما آسون تر کردند، برای همین لازمه که اطلاعات مفیدی از دنیای وب سایت ها داشته باشید و در صورت نیاز حتما شما هم برای ساخت وب سایت اقدام کنید تا از دنیا عقب نمونید. با شاهین وب همراه باشید …

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *