اهمیت و کاربرد وب سایت ها (بخش سوم)

اهمیت و کاربرد وب سایت ها (بخش سوم)
سایت

درباره اهمیت و کاربرد وب سایت ها در دو پست قبلی صحبت کردیم و با بسیاری از اونها آشنا شدیم. در بخش سوم که آخرین بخش از مقالات این موضوع هست، با چند نوع وبگاه دیگه هم آشنا خواهیم شد و درباره کاربرد هر کدوم صحبت می کنیم. اگه بخش اول و دوم این مقاله رو مطالعه نکردید، از این قسمت می تونید بهش دسترسی داشته باشید:

۱. اهمیت و کاربرد وب سایت ها (بخش اول)

۲. اهمیت و کاربرد وب سایت ها (بخش دوم)

 

سایت املاک

وب سایت املاک و اقامتگاه

سایت املاک نوع دیگه ای از وبگاه هاست که کار خرید و فروش یا رهن و اجاره ملک رو هم برای مشاورها و هم برای مراجعین آسون تر کردند. وبگاه های املاکی که برای راحتی کار مشاورین املاک ساخته میشن فایلینگ نام دارند و مشاورین از طریق وبسایت های فایلینگ، فایل ها یا ملک هایی که برای فروش و اجاره گذاشته شدند رو پیدا می کنن تا به مشتریاشون معرفی کنند، عموما فایلینگ ها دارای هزینه اشتراک هستند و مخصوص مشاورین ساخته میشن.

اما سایت هایی که برای راحتی کار خریداران یا مستاجر ها ساخته میشن کمی متفاوت هستند و توسط مشاورین املاک ایجاد میشن تا بجای مراجعه حضوری ، بصورت آنلاین فایل هاشون رو به مشتری ها معرفی کنند. در این وبگاه ها کاربرانی که به دنبال خانه، مغازه، انبار و … هستند از طریق وب می‌تونن تمام مورد ها رو ببینن و ملک مورد نظر رو با مشخصات دقیق همراه با تصاویر، تصاویر سه بعدی، ویدیو، نقشه ملک، امکانات، تصویر سند، و سایر اطلاعات مشاهده کنند و به راحتی مورد دلخواهشون رو پیدا کنند.

بعضی دیگه از وبگاه ها که در زمینه ملک فعالیت می کنن اقامتگاه نام دارند که خدماتی مثل رزرو هتل ، ویلا ، سوئیت و اجاره روزانه خانه های آپارتمانی ارائه میدن. سایت های اقامتگاه مشابه وبگاه های املاک، تمامی مورد های خودشون رو با همه‌ی مشخصات و تصاویر داخل وب قرار میدن تا افرادی که قصد سفر و اقامت دارند، بتونن از چند روز قبل اقامتگاه مناسب و دلخواهشون رو پیدا کرده و رزرو کنن و در حین سفر مشکل پیدا کردن هتل یا ویلا را نداشته باشند.

 

سایت خبری و تبلیغاتی

وب سایت خبری و تبلیغاتی

تو دنیای امروزی که اخبار برای همه مهمه ، مراجع آنلاین خبری زیادی بوجود اومده که به نوعی جایگزین روزنامه ها و مجلات بوده و به شدت پر بازدید هستند. ویژگی وبسایت های خبری اینه که لازم نیست برای دریافت اخبار ، هر روز روزنامه تهیه کنید و به راحتی از طریق گوشی موبایل یا کامپیوتر میتونید اخبار جدید رو دریافت کنید، همچنین اگر به دنبال خبر خاصی هستید، می توانید به راحتی با جستجو در گوگل، خبر مورد نظرتون رو از طریق چندین مرجع خبری پیدا کنید.

جدا از وبگاه خبرگزاری های رسمی ، خیلی از سایت های خبری با هدف کسب درآمد از تبلیغات ایجاد شدند و محل مناسبی برای تبلیغات سایر کسب و کار های آنلاین و غیر آنلاین هستند.

 

سایت ثبت آگهی و دایرکتوری

وب سایت ثبت آگهی و دایرکتوری

در بین انواع مختلف وبگاه ها، سایت هایی هم وجود دارند که فقط برای درج تبلیغات و آگهی ساخته شدند، مثل دیوار، شیپور، جابینجا، جاب ویژن و … این نوع وبسایت ها جایگزینی برای آگهی های روزنامه‌ای مثل همشهری هستند و درج آگهی رو بسیار راحت تر و کاربردی تر کردند. افرادی که قصد دارند آگهی منتشر کنند به سادگی در عرض چند دقیقه از داخل منزل یا محل کار آگهی خودشون رو نوشته و منتشر میکنن تا دیده بشه.

همچنین افرادی که به دنبال کار ، خودرو ، خانه ، لوازم مصرفی ، خدمات و … هستند، با مراجعه به این مراجع آنلاین با جستجو و فیلتر کردن به راحتی مواردی که با شرایطشون یکسان هست رو پیدا میکنن.

 

شغل های جدید توسط وب سایت ها

شغل های جدید توسط وب سایت ها

در پست های قبلی گفته بودیم که وب سایت ها شغل ایجاد میکنن، در این پست بهتون میگیم که همین موضوع باعث به وجود اومدن نوع جدیدی از وبسایت ها شده. وبگاه ها به این صورت شغل ایجاد میکنن که برای طراحی سایت یک نفر یا یک تیم باید مشغول به کار بشن، پس از آماده شدن سایت برای سئو و بهینه سازی اون هم افرادی باید مشغول به کار بشن، همچنین تولید محتوا، مدیریت و پشتیبانی هم افراد زیادی رو نیاز داره تا این کار ها رو به عهده بگیرن.

علاوه بر نیاز های خود وبگاه ، شغل های خارجی دیگه ای هم تحت تاثیر قرار میگیرن یا به وجود میان، مثل پیک موتوری ها و شرکت های پستی که برای حمل و نقل سفارشات فروشگاه های اینترنتی (که روز به روز به تعدادشون اضافه میشه) مجبور شدند نیروی کار بیشتری رو اضافه کنند تا از پس ارسال تعداد بالای سفارشات بر بیایند.

 

وب سایت فریلنسری و دورکاری

وب سایت فریلنسری و دورکاری

انقدر نیاز به وبسایت مهم و ضروری شده و تعداد وبگاه ها افزایش پیدا کرده که برای خدماتی مثل طراحی، سئو، تولید محتوا، پشتیبانی و مدیریت آنها و سایر نیاز های مربوط به وبگاه ها مثل طراحی گرافیک، طراحی لوگو و … پیدا کردن نیروی کار مناسب و باتجربه به امری دشوار تبدیل شده. برای حل این مشکل و برای راحتی پیدا کردن نیروی کار و دریافت خدمات سریع در شرایط مختلف، سایت های فریلنسری به وجود اومدن که احتمالا باهاشون آشنایی دارید.

مدیران وب سایت ها و سایر کاربرانی که نیاز به خدماتی از این قبیل دارند، با مراجعه به وبگاه های فریلنسری، درخواست خودشون رو ثبت می کنن و افراد متخصص که به دنبال پروژه هستند، این درخواست ها رو دیده و هر کدوم رو که توانایی انجامش رو داشته باشن انتخاب می کنن، سپس با تعیین شرایط توافقی بین کارفرما و پیمانکار و همچنین رعایت قوانین کلی مرجع فریلنسری مورد نظر ، پروژه توسط پیمانکار بصورت دورکاری انجام میشه و به این شکل کارفرما انجام خدمات مورد نیازش رو برون سپاری میکنه.

 

جمع بندی نهایی

خب توی این پست هم با وبگاه های زیادی آشنا شدین اما بازهم کلی دیگه وجود دارن که نمیشه به همشون پرداخت. الان دیگه هر کسی با هر هدفی می‌تونه وبسایت مورد نظرش رو بسازه و فعالیتش رو آنلاین کنه. وبسایت ها باعث رشد کسب و کارها شده و سرعت پیشرفت رو افزایش میدن. برای همین تو هر زمینه شغلی، داشتن یه وبسایت حرفه‌ای ضروریه.

حالا که با اهمیت و کاربرد های مختلف وب سایت ها آشنا شدید، احتمالا علاقه دارید که درباره دنیای وب اطلاعات بیشتری به دست بیارید. خصوصا اگه خودتون قصد دارید به زودی یک وبگاه راه اندازی کنید، حتما باید دربارشون اطلاعات زیادی کسب کنید تا بتونید اینکار رو به بهترین شکل ممکن انجام بدید. با شاهین وب همراه باشید و به مطالب دیگه‌ی وبلاگ سر بزنید که نکات بسیار ارزشمندی رو بهتون گفتیم.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *