وب سایت ها چطوری از ویروس کرونا سود کردند؟

وب سایت ها چطوری از ویروس کرونا سود کردند؟
وب سایت و ویروس کرونا

میخوام یه ماجرای جالب رو درباره وب سایت ها و ارتباط اون با ویروس کرونا تعریف کنم. یادتون میاد حدود سه چهار سال پیش که ویروس کرونا کم کم تو ایران سر و کلش پیدا شد دونه دونه همه‌ی شغل ها یا تعطیل شدن یا دور کاری شدن؟ خیلی از صاحبان مشاغل به خاطر این تعطیلی ها ضرر های بزرگی کردن ، حتی خیلی هاشون کسب و کارشون رو کلا جمع کردن. اما این وسط عده‌ای بودن که حتی یک روز هم کسب و کارشون تعطیل نشد و نه تنها هیچ ضرری نکردن بلکه به خاطر این تعطیلی ها کلی هم سود کردن. احتمالا براتون سوال شده که اونها کیا بودن و چجوری ضرر نکردن!

 

وب سایت ها از ویروس کرونا سود کردند

اونها افرادی بودن که از سال ها یا ماه ها قبل به فکر آنلاین کردن کسب و کارشون افتاده بودن و وب سایت راه اندازی کرده بودن ، بدون اینکه خبر داشته باشن قراره به زودی چنین ویروسی تمام کشور رو به تعطیلی بکشونه. البته درصد زیادی از این افراد شانس باهاشون یار بود، اما هرچی که بود اینها کل دوران تعطیلی رو از طریق وبسایت درآمد داشتن و یک روز هم متضرر نشدن ، بلکه به خاطر تعطیلی رقباشون ناخواسته مشتریاشون هم بیشتر شد. تو چنین شرایطی حتی افرادی که اهل خرید آنلاین نبودن هم برای تهیه لوازم مورد نیازشون به خرید آنلاین رو آوردن و این هم یکی از دلایل مهم سود کردن فروشگاه های آنلاین بود.

 

ویروس کرونا

اهمیت وب سایت ها و کسب و کار های آنلاین

چند ماه که گذشت همه فهمیدیم که این ویروس حالا حالا ها قرار نیست تموم بشه و این وضعیت ادامه داره. بنابراین کسانی که شغلشون تعطیل شده بود متوجه شدند که نمیشه دست روی دست گذاشت و منتظر موند، پس باید یه فکر اساسی میکردند. از طرفی میدیدن که رقبای آنلاینشون حتی یک روز هم تعطیل نشدن و بیشتر از قبل فروش دارن، اینجا بود که بسیاری از مردم به اهمیت وب سایت ها پی بردن و فهمیدن که اگه بخوان تو این اوضاع همچنان فعالیت کنن، تنها راهشون آنلاین کردن کسب و کارشونه.

اما خب راه اندازی وبسایت و تکمیل کردنش حداقل چند ماه زمان لازم داشت. به همین خاطر باز هم چند ماهی رو کسب و کارشون تعطیل موند و تا راه اندازی یک وبسایت درست و اصولی کلی متضرر شدن.

 

کسب درآمد بدون حتی یک لحظه تعطیلی!

نکته ای که از این موضوع باید یاد بگیریم اینه که ما الان در عصر تکنولوژی و ارتباطات آنلاین زندگی می کنیم و امکانات موجود در این زمان به ما امکان هرگونه فعالیت در هر شرایطی رو میده. الان دورانی شده که بسیاری از کسب و کار ها در هر شرایطی و حتی در ساعات نیمه شب که همه جا تعطیل هست در حال فروش و کسب درآمد هستند.

با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه های زیاد زندگی، برای بسیاری از شغل ها لازمه که بتونن بصورت ۲۴ ساعته کسب درآمد کنن تا بتونن از پس هزینه هایی مثل اجاره فروشگاه، مالیات و سایر هزینه ها بر بیان. این نکته رو هم باید بگم که بعضی از شغل ها امکان آنلاین شدن براشون وجود نداره ، اما اون شغل هایی که براشون این امکان وجود داره حتی اگه بتونن بخشی از کارشون رو از طریق سایت انجام بدن ، با داشتن وبسایت توی شرایط این چنینی می‌تونن از تعطیل شدن کسب و کارشون جلوگیری کنن.

 

وب سایت

هرچه زود تر برای راه اندازی وب سایت اقدام کنید

داشتن وب سایت و آنلاین کردن کسب و کار ، علاوه بر این موارد مزایای بسیار زیاد دیگه‌ای هم داره که بعدا دربارشون صحبت خواهیم کرد، اما توی این پست میخواستیم بصورت تخصصی به این یک مورد اشاره کنیم و بهش بپردازیم.

قطعا الان که دوران ویروس کرونا رو پشت سر گذاشتیم، همه شما متوجه این موارد شدین و به خوبی میدونید که کسب و کار های آنلاین چقدر موفق تر هستند، اما اگه تا الان همچنان به فکر راه اندازی سایت نبودید، باید بدونید که شرایط مشابه کرونا و تعطیلی های طولانی مدت هر آن ممکنه دوباره رخ بده و بسیاری از کسب و کار ها تعطیل بشن. پس بهتره که این بار شما هم عقب نمونید و هرچه زود تر برای راه اندازی وب سایت اقدام کنید.

 

جمع بندی کلی

شاید راه اندازی وب سایت برای شما کار سخت و غیر ممکنی به نظر بیاد اما واقعا اینطور نیست! درسته که ایجاد یک وبسایت و آنلاین کردن کسب و کار راحت و ساده نیست، اما اونقدر هم دشوار و غیر ممکن نیست. فقط کافیه یک طراح سایت با تجربه و متعهد پیدا کنید تا شما رو به طور کامل راهنمایی کنه و تمام مراحل رو همراهتون باشه. توی پست های بعدی درباره اینکه راه اندازی وب سایت چه مراحلی داره و از کجا باید شروع کنیم و چطور به نتیجه برسیم صحبت خواهیم کرد.

اصلا نگران نباشید! تمام اقدامات و ملزومات راه اندازی وب سایت رو یک به یک بهتون خواهیم گفت تا با علم و آگاهی وارد دنیای آنلاین بشید و تجربه موفقی رو داشته باشید. با شاهین وب همراه باشید …

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *